Paczki prezentowe i upominkowe, świateczne dla pracowników. Projektujemy, konfekcjonujemy, dostarczamy od 1991 r.
.

Katalog Wielkanoc 2024

Skorzystaj z promocyjnej ceny jeszcze przez:
Paczki prezentowe i upominkowe, świateczne dla pracowników. Projektujemy, konfekcjonujemy, dostarczamy od 1991 r.

Jesteśmy producentem paczek pracowniczych i biznesowych. Specjalizujemy się w konfekcjonowaniu, magazynowaniu i logistyce.

Kontakt
Location
PaczkaDlaPracownika.pl (PDP)
Instalatorów 23, 02-237 Warszawa
Obserwuj nas

PDP – Aktualności i poradniki

Big surprise

Mały bon czy Wielki prezent?

Czy lepszy bon za 50 zł czy paczka pracownicza o tej samej wartości?

Obecnie wybór odpowiedniego prezentu dla pracowników stał się istotnym elementem strategii motywacyjnej wielu firm. Pracodawcy nie zastanawiają się nad tym, czy obdarować członków swojego zespołu – jest to dla nich oczywiste. Pytanie brzmi raczej, co im podarować?

Czy lepszym wyborem będzie uniwersalny bon na określoną kwotę, czy też lepiej jest zainwestować w efektowną, starannie skomponowaną paczkę pracowniczą? Nawet, jeśli obydwa upominki mają mieć tę samą wartość materialną, ostatecznie może się okazać, że to właśnie kosz prezentowy z delikatesami okaże się strzałem w dziesiątkę. Zobacz, dlaczego!

Personalizacja kontra uniwersalność – co wygra w oczach pracownika?

Pierwszym argumentem przemawiającym za paczką pracowniczą jest jej spersonalizowany charakter. Dobrze dobrane prezenty w paczce mogą pokazać pracownikowi, że firma zwraca uwagę na jego indywidualne potrzeby i preferencje. Jeśli jest to mniejsze, kilku czy kilkunastoosobowe przedsiębiorstwo, można pokusić się o dodanie osobistych akcentów. Jeśli pracodawca wie, że pracownik codziennie dojeżdża do pracy rowerem, może przygotować dla niego paczkę ze zdrową żywnością. Jeśli ma w teamie miłośnika podróży, dużą radość sprawi mu wyselekcjonowanymi słodyczami czy kawą z różnych zakątków świata.

W przeciwieństwie do tego bon jest bardziej uniwersalny i nie odzwierciedla indywidualnego podejścia do pracownika. To dość neutralny sposób obdarowania każdego – bez względu na wiek, zainteresowania, kompetencje. Poza tym, jeśli mamy porównać bon za 50 zł a paczkę o tej samej wartości, to mimo stosunkowo niskiej kwoty ta druga zaprezentuje się znacznie bardziej okazale.

Prezenty budują wspomnienia i wzbudzają wiele miłych emocji

Prezenty fizyczne mają tę przewagę nad bonami, że mogą wywołać emocje i stworzyć trwałe wspomnienia. Kiedy pracownik otrzymuje paczkę pracowniczą, doświadcza przyjemności z jej otwierania i odkrywania zawartości. To doświadczenie jest czymś, co zostaje w pamięci na dłużej niż chwilowa radość z otrzymania bonu.

Poza tym, jeśli rozważamy paczkę delikatesową, czyli wypełnioną słodyczami, herbatą i gadżetami firmowymi, weźmy pod uwagę również to, że obdarowany może się nimi delektować w gronie najbliższych. A to dodatkowa przyjemność, jakiej nie da bon do jednorazowego wykorzystania.

Większa wartość rzeczywista – nawet tańsza paczka prezentuje się okazale

Nie zawsze bon o wartości 50 zł pozwoli pracownikowi na zakup przedmiotu o tej samej wartości. Często firmy mają korzystniejsze umowy z dostawcami, dzięki czemu za tę samą kwotę mogą zakupić więcej produktów, które trafiają do paczki pracowniczej. W efekcie pracownik otrzymuje więcej, niż gdyby sam wydawał bon.

Poza tym kwota 50 zł nie jest wartością oszałamiającą. Obecnie, w czasach szalejącej inflacji i wysokich cen nie wystarczy na większe zakupy. Taka kwota nie wygląda zbyt elegancko wypisana na voucherze czy karcie podarunkowej. Podczas gdy umiejętnie złożona paczka za 50 zł (lub w zbliżonej kwocie), dzięki udrapowanej kokardzie i eleganckiej folii oraz ładnemu ułożeniu smakołyków może prezentować się „bogato”.

Zaskoczenie – najmilszym akcentem prezentu jest niespodzianka

Bony mają tę wadę, że są przewidywalne. Pracownik wie, że dostanie bon o określonej wartości i będzie mógł go wydać według własnego uznania (lub gorzej – w ściśle wyznaczonym miejscu). Paczka pracownicza natomiast zawsze niesie ze sobą element zaskoczenia. Różnorodność produktów wewnątrz sprawia, że jest ona bardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Otwierając ją tak naprawdę nie wiem, co go czeka. Po kolei odkrywa kolejne produkty układające się niczym puzzle w jedną całość.

Budowanie kultury firmy, podkreślanie wartości i misji marki

Paczki pracownicze to nośnik wartości, a nawet reklamy. Mogą również odzwierciedlać kulturę i wartości firmy. Poprzez doborowe produkty, firma może przekazać pracownikom ważne dla siebie przesłanie – np. dbanie o zdrowie, ekologię czy innowacyjność. Taki prezent staje się więc nie tylko formą docenienia pracownika, ale również narzędziem komunikacji wewnętrznej. Jest spora szansa, że ładnym prezentem dana osoba zechce podzielić się z bliskimi, umieszczając np. zdjęcie w swoich social mediach. Zatem tego typu paczka to forma docenienia, ale też element działań marketingowych.

Co wybrać dla swoich pracowników? Naszym zdaniem – wybierz paczkę pracowniczą

Ostateczny wybór formy prezentu dla pracownika powinien być uzależniony od Ciebie. My jednak twierdzimy, że choć bony mogą wydawać się prostym i uniwersalnym rozwiązaniem, to warto zastanowić się nad inwestycją w paczkę pracowniczą. Wcale nie zapłacisz za nią więcej, a bez wątpienia tym miłym, spersonalizowanym upominkiem docenisz pracownika, ale zbudujesz silniejszą więź w zespole, przekażesz najważniejsze wartości oraz zbudujesz pozytywne wspomnienia. W dłuższej perspektywie taka inwestycja może okazać się bardziej opłacalna – przetestuj to rozwiązanie i oceń, ile korzyści przyniosło Twojej działalności.

Zostaw komentarz

Call Now Button