Jako przedsiębiorca na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, ile wysiłku kosztuje zbudowanie i utrzymanie dobrego zespołu pracowników. Jeśli zależy Ci na tym, aby ten wysiłek się opłacił, zadbaj nie tylko o podstawowe aspekty umowy. Oprócz zapewnienia swoim specjalistom wygodnego, dobrze wyposażonego stanowiska pracy i godnego wynagrodzenia, zadbaj też o pozapłacowe benefity. Są wśród nich np. paczki pracownicze wręczane z okazji Bożego Narodzenia. Niewielkim gestem możesz wywołać w swoim zespole radość, a także sprawić, że święta przebiegną we wspaniałej atmosferze. Zobacz, dlaczego ten wysiłek się opłaca.
Szef w roli… Świętego Mikołaja, czyli jak zadbać o pracowników przed świętami
Zbliżające się święta zawsze pozytywnie wpływają na atmosferę w pracy. Nawet, jeśli towarzyszy jej stres i zmęczenie wszyscy ze zniecierpliwieniem wyczekują kilku wolnych dni, które spędzą w domu, z rodziną i przyjaciółmi.
Dobry szef pomoże zespołowi przygotować się do świąt i sprawi, że oczekiwanie na nie będzie jeszcze przyjemniejsze. Aby faktycznie tak się stało, warto rozważyć pomysł zamówienia i wręczenia paczek pracowniczych. Mogą one stanowić dodatek do wynagrodzenia lub miły akcent na przedświątecznym spotkaniu czy wigilii firmowej.
Mały gest, wielki efekt – jakie znaczenie mają paczki pracownicze?
Paczka pracownicza to upominek o symbolicznym charakterze, który jest bardzo mile widziany zarówno w mniejszych firmach, jak i w dużych korporacjach. Pracownicy mogą spodziewać się różnych benefitów z okazji świąt, np. skróconych godzin pracy w Wigilię, dodatkowego dnia wolnego, bonu na zakupy świąteczne, biletów do kina czy teatru. Jednak zawsze to paczka wypełniona słodyczami, kawą, herbatą, a nawet alkoholem jest tym klasykiem, który spodoba się i przyda każdemu.
Występujące w wielu wariantach paczki pracownicze mogą mieć różną zawartość, w zależności od tego, jakim budżetem na zakup dysponujesz. Czy chcesz zaskoczyć pracowników czymś luksusowym? Zapewnić im produkty niezbędne do zorganizowania świąt? A może podarować coś ich pociechom? Dobrze, gdy zawartość paczki jest przemyślana i skomponowana przez profesjonalistów.
Jaką paczkę zamówić dla swoich pracowników? Warto to przemyśleć
Decyzja o zamówieniu paczek świątecznych dla pracowników powinna zapaść możliwe wcześniej, najlepiej już latem. Niektóre firmy na stałe w swoim harmonogramie i strategii działania mają uwzględnione kupowanie prezentów bożonarodzeniowych – to dobra praktyka pozwalająca uniknąć stresów i przepłacania.
Pozostaje jeszcze pytanie, co umieścić w paczce pracowniczej, która trafi do członków Twojego zespołu. Na pewno wymaga to udzielenia sobie odpowiedzi na kilka pytań:
- Jaki jest budżet na daną paczkę – to 50 czy 250 złotych?
- Kto będzie obdarowany – osoba młodsza, czy pracownik senior?
- Co ma się znaleźć w środku – produkty spożywcze, gadżety firmowe?
- Czy paczka ma zawierać alkohol?
- Czy dajemy paczkę pracownikowi czy/i jego dzieciom?
- Czy kupujemy paczki indywidualne czy decydujemy się na paczkę zbiorczą dla pracowników?
Kiedy wiesz już, ile możesz przeznaczyć na prezenty i do kogo one trafią, czas na to, aby wcielić się w rolę Świętego Mikołaja!
Zamówienie paczek pracowniczych – lepsza opcja niż robienie ich samemu
Decyzja o świątecznych paczkach zapadła i – nawet jeśli do grudnia zostało jeszcze trochę czasu – warto zacząć planować zakupy z wyprzedzeniem. Na pewno odradzamy samodzielnie szykowanie upominków, bo jest to niezwykle czasochłonne zadanie. Na szczęście są dzisiaj firmy, które zajmują się tworzeniem paczek pracowniczych zawodowo, dlatego warto podjąć z nimi współpracę w tym zakresie.
Katalogi z paczkami zazwyczaj znajdują się na stronach internetowych, gdzie można je obejrzeć, zainspirować się, wybrać upominki, a potem zamówić je online. Im szybciej tym lepiej, również dlatego, że zestawy objęte są rabatami.
Pamiętaj, że proces tworzenia takiej paczki odbywa się także z Twoim udziałem. Możesz zadecydować m.in. o:
- wartości prezentu – od 60 do… nie ma górnej granicy. Jeśli dysponujesz konkretnym budżetem podaj tę informację sprzedawcy, a otrzymasz paczkę zgodną ze swoimi możliwościami finansowymi,
- zawartości prezentu – do wyboru są rozmaite pakiety i paczki upominkowe, do niektórych nawet można dołożyć własne produkty, w tym gadżety z firmowym logo,
- opakowaniu – standardowy, wytrzymały worek, czy coś ekstra z efektowną kokardą? Tu również możesz swobodnie decydować,
- personalizacji – jeśli chcesz nadać prezentom bardziej osobistego charakteru, ustal ze sprzedawcą możliwość ich spersonalizowania. Zrobisz to poprzez dodanie bilecika, kartki świątecznej, grawerunku itd.
Zazwyczaj im większe zamówienie, tym niższa cena jednostkowa paczki (w przeliczeniu). Warto też zapytać o gratisy i koszty transportu – bywa, że na określonym terenie jest on bezpłatny.